Dlaczego marketing bezpośredni to dobre rozwiązanie?

porssella / Pixabay

Marketing bezpośredni jest formą sprzedaży produktów lub usług, w której sprzedawca stara się w bezpośredni sposób dotrzeć do klienta, i robi to różnymi drogami. Obecnie jest to najskuteczniejsza forma reklamy, pozwalająca spersonalizować przekaz i łatwiej oraz skuteczniej trafić z nim do odbiorcy. Dlaczego to takie ważne?

Jakie są formy marketingu bezpośredniego?

Kanałów komunikacji z klientem może być wiele. To na przykład droga e-mailowa, w której klient zamawia newsletter będący świetnym sposobem na prezentację nowości i promocji. Można także korzystać z innych środków przekazu bezpośredniego – telewizyjnych programów, kontaktu face-to-face, który jednak nie jest zbyt mile widziany, gdyż kojarzy się z nachalną akwizycją.

W dobie powszechnego internetu marketing bezpośredni można rozwijać na różne sposoby, na przykład oferując klientowi personalizowaną reklamę. Można także poprzestać na tradycyjnej poczcie, wysyłając do niego papierową ofertę, po którą wiele osób sięga chętniej, niż po te w formie elektronicznej.

Czy warto inwestować w marketing bezpośredni?

Niektóre firmy opierają swoje funkcjonowanie wyłącznie na tym sposobie marketingu. Mowa tu na przykład o katalogach wysyłkowych. Wiele osób wciąż preferuje tę metodę prezentacji produktu i bardzo chętnie korzysta z telefonicznego zamawiania ubrań lub kosmetyków. Taka forma sprzedaży bezpośredniej jest bardzo opłacalna, ponieważ ma się pewność, że ze swoimi produktami trafia się wprost do osób, które są nimi zainteresowane. Marketing bezpośredni musi być bardzo precyzyjnie dobrany, pod kątem dopasowania produktu lub usługi do konkretnego odbiorcy.

Właśnie dlatego jest tak skuteczny – nie używa się w nim starych i wyświechtanych haseł mających zachęcić do zakupu bezkształtną masę konsumentów, co do których zakłada się, że mają identyczne potrzeby. Inwestując w marketing bezpośredni ma się dużo większe szanse, że reklama faktycznie dotrze do odbiorcy, a zlecając ją profesjonalistom w tej dziedzinie redukuje się do absolutnego minimum koszty związane z nietrafioną, odrzucaną na wstępie reklamą.

Możesz również polubić…